2012. július 10., kedd

Irány Ájszlend

Szóval Izland. Oda valahogy el is kell jutni. Pl. Londonon keresztül. Nekem volt egy fél napom várost nézni, szóval átszaladtam a főbb nevezetességeken, elmajszoltam egy adag felejthető fish and chipset majd visszabuszoztam Lutonra éjszakázni.

Másnap Reykjavíkra is jutott pár óra körülnézni. Mókás ötvözete ez a város a bódés halászfalvak, a modern üvegkonstrukciók és a totál jellegtelen vasbetonkockás építészeti elemeinek. Különösen érdekes az űrsiklóra emlékeztető betontemplom, melynek csodás orgonáját akció közben is volt szerencsénk hallani.

Végül már csak párórás busz út választott el végcélunktól, a Thorsmörk hegyvonulat Húsadalur völgyétől. Az utolsó kilométereket egy sokat látott emelt hasú 4x4-es terepbusszal tettük meg salakúton, folyókon átgázolva.

Másnap első dolgunk volt feldzsalni a közelben lévő kis hegycsúcsra, Valahnúkurra, ahonnan csodás kilátás nyílt a környező terepre.

A messzeségben ott a tenger

És persze munka után, előtt közben is lehet szépeket látni.

Dupla szivárváy

Parti izéke

Fél 12 tájban, kijövet a szaunából

Elsőre tuti benézted, hogy szegény ló mennyire elsüllyedt

A hegy túloldala, Langidalur

Úton Langidalur fele

Nap lemente? Nem ment le...

Egyik szabadnapunkon volt szerencsénk csatlakozni egy nagyobb csoporthoz, akik a déli tengerpart felől, Skógarból felénk vezető népszerű túraútvonalat célozták meg. A caplatás egy egész napot vett igénybe, a part felől egy vízesések tucatjait lezúdító folyó mentén átvágtunk az előttünk húzódó 1000m-es gleccsereken a túloldali völgyek felé. A végén megállókkal együtt 11 órás, 30km-nyi gyaloglás volt a hátunk mögött - kissé szét voltunk esve.

Skogarfoss, az első a megszámlálhatatlan vízesések sorozatából

De nemám

A 2010-es vulkáni hamu mindenütt ott van.

Havon caplatunk, de a közelben lévő két 2010-es kráter ködgépként nyomatja a gőzfürdő effektet
Íme az egyik kráter. Az ösvény a derekán fut keresztül, a salakba pár arasznyit leásva már égetően meleg a föld.

Onnan jöttünk

Ide értünk... az alacsony felhők kissé rontották a kilátást, de így sincs ok a panaszra

És nem sűrű, de azért állatot, sőt mostanság gombát is találni!

A legközelebbi viszontlátásig is: "Skál"!

Bandi

1. Nem gondoltam volna, hogy ilyen zöld tájak vannak!

2. Thorsmörk ebből a szempotból egyedi, a folyók túloldalán már nem ilyen fás a helyzet, minden kopár...